Dag 03, Djur

Sitter fortfarande uppe och tänkte att jag kunde fuska lite..
Tänkte att jag skulle ta och skriva om dag 3 redan nu ;)



Jag har alltid varit en djur människa.  Har alltid haft hundar runt omkring mig vilket jag älskar. Och saken blir ju inte bättre av att man pappa tränar hundar för militären. Nåja, som liten hade jag fiskar och även då hund.

Familjens första hund hette Ettan.
En otroligt fin och super söt hund.

Tyvärr så var hon sjuk när vi redan tog över henne.
Men det blev ett par år med henne

Hunden efter det var Nero!
Nero, hunden som vi har haft längst!

En hund som var mer än bara en hund! Han var den bästa hund man någonsin kan ha.
En hund full av värme, kärlek, lek och självklart bus :)

Han fanns med i familjen i 10 hela år. november -10 fick vi ta bort han p.g.a cancer.


Atos;
Också en hund i sig. Han hade vi i 3 år innan vi fick avliva han.

Atos åkte på eksem som inte ville ge med sig, och som tillslut blev en pina för han.

Öjje;
En underbar lite sak som kom till oss sommaren -09.
Öjje är en feg lite sak, som är vår familjehund :)

Och den lilla sken kommer nog finnas kvar länge :)

Eli;
Kom till oss under en kort period våren -10.
Tyvärr så led även Eli av eksem så vi valde att lämna tillbaka honom till hans kennel.


Elmer;
Jaa gud ja. Vad ska man säga om denna stora besten!

Elmer flyttade hem till oss hösten -10.
Och än så länge bor han allt kvar, om han inte har rivit både väggar och tak ;)
Elmer är en klumpig hund med otroligt underbar! 
Han är en hund som behöver mycke uppmärksamhet och mycke träning.


Ja jösses! Hundrar har vi allt haft, och vi har haft 3 som mest samtidigt.
Vilken pers! hehe

Skor, kläder och saker försvinner och blir upp ätna.
Men det räcker med att man gosar lite med hundarna så förstår man vilka underbara varelser det är!




Några bilder på hundarna.
Dock inte i ordning och tyvärr har jag inga bild på Ettan :(


Elmer, Tino & Öjje


Nero :)


Atos :)


Och Eli :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback