Go kväll

Nu ligger båda mina pojkar inför natten.
Båda två var lika trötta denna kväll. Den ena av lek och den andra av pollen och jobb..
Så nu är ju min stora fråga... Vad fan ska jag göra nu?! :O
Får slänga mig på soffan och titta på Tv lite. Lite Erika time i min ensamhet ;) hehe


Har varit dåligt väder i dag också.
Så blev lite mer städ medans båda pojkarna sov på e.m.
Tino äter fortfarande inte som han ska..
Någon som har tips på hur man ska få igång maten igen?

Hans måltider: 
Morgonvälling 210 ml runt 8-tiden.
En halv burk 5-6 mån mellan 11 -14
(beror på om han sover sina timmar)
Andra halvan mellan 14-17
beror fortfarande på hur han sover sina timmar)
Och kvällsvälling 210 ml runt 20-tiden.



Har en fråga; Ni som har mig på FB har redan läst denna.
Men vad smörjer ni in era barn med? Barn som är under 1 år!
Min tant på BVC sa att händer och ansikte bör man smörja in. hon sa dock aldrig med vad..

Nu ska jag krypa ner med en kopp te och bara njuta av tystnaden :)



Sv;Roligt att du kika in. Jo tack det är bra med bebis i magen =) Värre med min huvudvärk, men snart är våran plutt här! =)



Skönt med egentid! =)

2011-05-12 // 21:42:35

sv: Vad roligt att du kikade in och att du ville dela med dig av din åsikt :) Då förstår jag att ni inte fick så mkt besök, på neo är de väldigt strikta. Föddes Tino förtidigt då, i och med att ni hamnade på neo?

2011-05-12 // 22:04:18

Okej :D vi går på norrmalm och har en som heter Christina :) jättesnäll verkligen :) klassfesten var mysig :) var inte där så länge men gud vad trevligt det var och höra allt snällt de sa om William :) kram

2011-05-12 // 22:14:13

Smörja med för vad? :P Vi smörjer aldrig någon av ungarna när de gäller sånt som torr hud osv -dom har inte problem med sådant. Zinksalva till röd stjärt på den yngsta.

Babyolja i vattnet när han badar om de gäller torr hud? Är det mot solen, så fråga på apoteket efter någon som INTE innehåller nanopartiklar! (om du inte är nojig för vad som tränger sig in i hans blodomlopp/hjärna osv då) Nu kommer jag inte ihåg vad nanopartiklar deklareras som på tubarna, men googla det! för ofta vet inte personalen på apoteket riktigt heller vilka som har/inte har =/

2011-05-13 // 00:16:02

hihi, jo! Såg det på unga mödrar Danmark och blev helt förälskad, det är så FINT ;) .. Det är bra med oss, med er?

2011-05-13 // 00:17:50

Vad kul att du hittade min blogg! :) och tack så mycket! Känns ganska ofattbart att det faktiskt ligger en liten människa där inne :)

2011-05-13 // 06:29:11

den där egentiden på kvällen är verkligen guld värd! så härligt att bara få bry sig om sig själv ett slag.

du, vilken underbar kalufs lille tino har! jag hade haft svårt att hålla mina fingrar borta från den ;)



så roligt att du gillade namnet vi gett våran pojke, det värmer verkligen att höra =)

kramar.

2011-05-13 // 09:40:14

Ja tycker att Tino verkar äta bra, han äter ju iallafall! så länge han är nöjd, så får ni nöja er med att han äter denna mängd! han kommer att äta mer när han känner för det! Ja lovar, vet precis va ja talar om! Alwin är lika men han kan tillomed inte äta något alls på dagarna!

2011-05-13 // 20:02:06

Smörja, menar du för skolen eller? Solskydd? Barn under 1 ska man väl egentligen inte smörja över huvud taget, men om man måste så är det väl solskydd med högsta solskyddsfaktorn för barn.

Men händerna vill man inte gärna smörja, dom stoppar ju händerna i munnen... :)

2011-05-15 // 16:38:14

Okej, har jag tur kanske jag lyckas övertala honom att något av våra barn ska heta det :)

2011-05-16 // 09:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback