Faddrar/gudmödrar

Har precis suttit och haft ett roande samtal med en av mina bekanta.

Hennes lille kille är snart 5 månader och det är dags för dop.

Hon undrade hur det kommer sig att jag valde de faddrar/gudmödrar som jag gjorde.

Och om jag ångrar mitt val..




Det fick mig till att tänka till en sekund och sedan kunna svara att jag valde dom utav kärlek!

Jag valde dom som ställde upp och brydde sig om både mig, sambon och självklart Tino då han kom.

Jag hade ett ”krav” på mina faddrar/gudmödrar och det var att dom skulle uppvakta Tino på hans födelsedag (vilket är otroligt vanligt) och att dom kanske någon gång ibland (varannan vecka!?) i alla fall slänger iväg ett sms och frågar hur han mår.

2 av Tinos gudmödrar är helt otroliga på detta. Dom slänger gärna iväg ett sms extra i veckan, just för att kolla läget med Tino, eller kommer förbi för att leka en stund.

Jag både ångrar och inte ångrar mitt val av gudmödrar till Tino.

Som jag nämnde tidigare, 2 är super!

De lägger verkligen ner extra energi och tid på han.




Hade jag blivit utvald till gudmor hade jag lagt ner tid och energi på den lilla krabaten.

Fast att tiden inte räcker till eller att energin inte räcker till så hade jag nog lyckas trolla in en snabb fika eller en snabb promenad. Allt för att få följa det lilla livet på sin resa i livet!

Jag hade känt mig hedrad om jag hade blivit vald, och inte bara kastat iväg det och helt enkelt inte låtsas om det….

Men det är ju min åsikt.

Tycker ni att detta är viktigt med födelsedag och höra av sig någon gång ibland?



Tack :) Nej han är 13 månader nu har glömt ändra på presentationen.

2011-09-14 // 10:45:30
» Stina

Håller verkligen med dig. Inte ska jag som förälder tjöta på faddern/faddrarna att dem ska träffa barnet. Om man nu är fadder så tycker jag att det minsta man kan göra är att offra en liten tid! Bra skrivet Erica!!

2011-09-14 // 13:24:16

Ja absolut är det viktigt! :)

Vi är supernöjda med våra som jämt frågar och hälsar på. :) <3

2011-09-18 // 21:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback