Ett slag i magen!

Som sagt var vi på en extra vikt kontroll på Bvc idag.
Gick dit med lätta steg då jag trodde att sessan hade ökat i vikt sedan i fredags, men ett slag i magen och med otroligt tunga steg lämnade vi Bvc!
Sessan hade minskat i vikt ännu en gång! I fredags vägde hon 3295g och idag hamnade hon på 3215g!

Efter mycket prat med vår sköterska på Bvc så tror vi att vi lyckades komma fram till varför hon har minskat i vikt fast att hon har ätit som en häst.
Antagligen så saknas det energi och fett i min mjölk, hon tror att detta kan ha med min järn brist att göra och att jag förlorade lite väl mycket blod under förlossningen. Och självklart att sömnen och maten hamnar åt sidan och denna stress över skoluppgifterna. Ja det blir väl genomsnitt cirka 3 timmars sömn.
Blev lite tårögd när hon frågade hur jag egentligen mådde.
Så nu blir det ännu mer järntabletter och även lite ersättning till sessan.
Ännu mer kontroller väntas i veckan.

Så nu sitter vi och hoppas så in i Norden att detta ska fungera!
Så typiskt när man verkligen vill amma, och inte blir det bättre av allas tjöt hit och dit!
Ja redan under de första dagarna var det människor runt omkring mig som stod som hökar för att försäkra sig om att jag producerade mjölk!!! Blir tokig när alla andra stressar på, som egentligen inte har något som helst med saken att göra!

Usch så jag klagar, kände i alla fall att jag behövde skriva av mig lite!



Vet precis hur det känns!
Jag kunde bara amma mina tre barn drygt 1 månad kvar... knappt det. Sedan fick det bli NAN. Då gick de upp i vikt och stressen minskade avsevärt.

Lycka till!

2012-12-10 // 21:20:08

Håller tummarna för er! Jag ville också sååå gärna amma. I början fick vi komplettera lite med ersättning men sen kom det igång rejält och det gick superfint. Ta det bara lugnt så ordnar set sig

Kraam

2012-12-10 // 21:26:03

åh men de var ju ett tag sedan ja var här nu igen ( måste spara din adress tro jag )
kommer länka dig med i min blogg =D

men herregud va söt sessa ni fått - och grattis :D

2012-12-10 // 22:15:38

Det löser sej säkert =) ju mer man tänker på det, ju mer stressad blir man.. Lättare sagt än gjort ! Var rädd om dej !

2012-12-11 // 09:43:51

Fy vad jobbigt att hon inte går upp som hon ska :/ försök stressa mindre å lägg allt annat åt Sodan nu å koncentrera dug på att amma o bara vara mamma nu! Det tipset fick jag av en läkare idag då jag med tar på mig för mkt å mår dåligt över det! Kram

2012-12-11 // 13:53:49

Heejsan Grattis till lillsessan va söt hon e :) hur e de? har ni någon julstress ? vi har bara köpt julklappar till 3 och har tio stycken kvar att köpa till åhh stress..
Har bytt blogg som du ser ovanför :) hoppas ni får en bra jul om vi inte höres innan dess kramar

2012-12-12 // 07:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback