Första mötet

Alla vi människor vet väl ändå hur viktigt det första mötet är med varandra.
Det spelar ingen roll om det är det första mötet med personalen i kassan på Ica, en lärare, en läkare eller en barnmorska!!

Som ni förstår blev vi otroligt besvikna på vår nya barnmorska.
Hon presenterade sig knappt, började diskutera de tider som hon hade ändrat och som jobbiga lilla jag var tvungen att ändra ännu en gång.
Att få påminna om olika undersökningar och att inte få svar på frågorna som man ställer är otroligt frustrerande!
Det kändes som om hon var tvungen att mäta magen och lyssna på bebisens hjärtslag emot sin vilja!
Snabbt och enkelt, hon kände inte ens på magen utan la ut bandet snabbt och enkelt.
Talade även om för henne om den smärts jag känner i mage och rygg och sa även att jag kände såhär med gossen, till svar fick jag att jag skulle åka in till förlossningen. Inte ens där kände hon på magen så att allt verkade bra.
Märkte även att jag endast har fått två tider till innan mini är beräknad. Hm, undra hur hon tänkte där.
Finns väl inget värre än att inte bli tagen på allvar när man är orolig och nervös.

En arg mamma Erika med andra ord!
Sådär, nu har jag minsann klagat färdigt för denna dag!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback