Julkänsla

När mörker och kylan kommer så måste jag erkänna att jag får en stor längtan efter jul och vintern!

De år innan jag blev mamma så var jag inte det minsta intresserad av vad december månad hade att erbjuda. Det vill säga allt som har med myskänsla, all julpynt, julafton, nyår med mera.
Men sen Tino föddes, ja redan den första julen som vi firade tillsammans då han endast var 23 dagar var speciell!
Fast att han inte förstod något av vad som hände så fick jag upp mina ögon på nytt vad december verkligen kan erbjuda.
Helt ärligt så har jag blivit ett barn på nytt!

Så idag har jag förklarat för gossen vem tomten är, vad tomten arbetar med och varför han lägger en massa paket under granen till de barn som har varit snälla hela året! ( ja endast de barn som har varit snälla får julklappar)
Denna diskussion slutade med att vi kollade på en massa bilder på alla möjliga tomtar och lyssnade på julmusik!
Varför, för att Tino frågade?!
Nej, för att mamma Erika behöver skylla på någon när julkänslan kommer krypande redan i september månad!
Pinsamt och skrämmande nog!!

Mer eller mindre så ser jag fram emot december månad otroligt mycket!



» Sofia

Här är det också bara barn som vart snälla tomten kommer till :)

Svar: Det är bra det ;) får vi hoppas att våra små håller sig snälla resten av året :)
Erika - Mamma till Tino ♥

2012-09-27 // 07:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback