Måndag

Vilken dag!
Klockan ringde redan 4.20!
Ja, korkat att gå upp så tidigt när bussen går 6, men känns alltid skönt att ta en lång dusch, en kopp kaffe i lugn och ro + att man har några minuters spelrum. Det är alltid någon av barnen som vaknar och idag var det gossen vår som kom tassande omkring 5.20!
-mamma, Tino titta bompa! Och mysa dig fina mamma! Åh det värmer i hjärtat <3
Givetvis fick han göra mig sällskap framför bompa innan jag var tvungen att rusa iväg till bussen.
Ett kort pass på jobbet från 7-13.30! Underbart med dessa kort pass, då jag faktiskt får tid för mina älskade på e.m/kvällen!
Åkte direkt ner till Ryd där barnen var hos moster som var barnvakt i några timmar. När moster åkte vidare för att jobba så stannade jag och barnen kvar. Vi passade givetvis på att bada och vara ute på framsidan för att leka med alla leksaker :)
Underbart när man faktiskt helt plötsligt kan öppna en ytterdörr och där finns en liten gräsmatta, en altan så man kan ställa vagn m.m!
Fy så jag saknar en tomt, en riktig uteplats till barnen!!
3:e våningen är ingen hit när man har barn, och framför allt inte i ett område utan en bra lekplats!

Vi hann även hjälpa mommo att planera något blommor innan det var dags att åka hemåt.
Tino somnade gott i bilen medan Alissia höll sig vaken ända hem, strax efter oss kom pappa sebbe hem från sin första dag på hans arbete!
Medan sebbe och Alissia myste för fulla muggar, så passade jag och mamma på att plocka lite! Jag tog tag i all disk och plockade, skönt att veta att alla måsten innan arbetet i morgon blev lite mindre..

Snart dags för sängen!
I morgon väntas som sagt jobb för oss båda och innan våra kvällspass är det dags för Bvc! 7 månaders kontroll för Alissia och 2,5 års kontroll för Tino. Lite sent, men nu äntligen :)

Natti




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback