Oturs dag!

Ohja, det skulle man lugnt kunna kalla denna dag! oturs dag.

Dagen började otroligt bra, allt flöt på fint fint för mig och Alissia nere i tvättstugan.

Tiden tickade iväg och snart var 3 maskiner färdiga.

Ställde mig i lugna ro (nja, pratade med Alissia som hade blivit otålig!) och hängde upp all denna tvätt.

I vårt hus finns det ett ganska så stort "tork rum" effektivt emellan åt.

När jag ska starta den timer som S*iten går på så inser jag snabbt att den inte alls brakar igång som den brukar.

MEN VA F.... All denna tvätt, ett otåligt bra har varit i onödan!

fläkten vägrar starta, där står jag med tvätt från 3 maskiner och yttligare 2 maskiner är igång.

Ringer arg som ett bi till något huvudkontor i Göteborg och talar snällt och sansat (argt och snabbt!) om för denna dam på andra sidan att hon får ringa till vår vaktmästare nu.

Hon lovade att hon skulle ringa direkt och si så där.. 6 TIMMAR senare är fläkten igång!

Är tvätten torr? inte det minsta. * Suck, tur att vi vaknar till liv tidigt i denna familj så vi kan tömma rum och tumlare på kläder i morgon innan det är dags för nästa person att tvätta klockan 8.00.

 

Nåja, dagen fortsatte tyvärr inte mot det ljusare hållet om man säger så.

När Sebbe och lilleman kommer hem runt 12.30, så talar Sebbe om att något är fel på bilen.

Attans! Gossen säger något snabbt om -" Pappa punka bil".

Super moster ställer upp ännu en gång och pappa Sebbe och moster fixade till problemen!

 

 

Nu, ett par timmar och framför allt ett par svordomar senare sitter jag tröttare än någonsin och väntar ivrigt på att Alissia ska vakna till liv för att få lite mat och en torr blöja.

Sedan blir det bums i sängen.

Åh älskade säng! som jag saknar dig!

Och givetvis i skrivandets stund inser jag att sängen inte är bäddad... MORR!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback