Dag 4!

Nu är vi redan inne på torsdag denna vecka, inskolningsveckan.
Jisses va fort det har gått.

Idag lämnade jag Alissia själv på avdelningen efter cirka 30 minuter, idag var det en ännu större prövning då det var fler barn på avdelningen.
Spännande, dock tyckte inte Alissia det som kände av spänningarna från alla barn. Hon blev väldigt mammakär, så jag valde att säga ifrån och i stället gå och sätta mig i personalrummet.
Givetvis var jag förbi Tino en sväng, men fy så tråkigt det måste vara när mamma kan lura bakom nästa hörn!
- men mamma, gå! Jag kan inte leka när du är här! 

Åh älskade gosse! Det glädjer mig så djupt att han trivs så bra på avdelningen samt att han har fått så otroligt många nya kompisar!

När det var dags för alla barn att komma in efter utleken så somnade Alissia gott i min famn, valde då att ta med barnen hem i stället.
Jag tyckte att det kändes onödigt att sitta där och vänta ut tiden medan Alissia sov för att hon sedan skulle äta innan vi skulle gå hem. 
Och Tino, ja han var ju redan påklädd.. 
Så vi traskade hem i fallande snö.
Hemma vilade barnen och jag en sväng innan moster kom.

Vi bakade (moster och Tino) chokladbollar medan jag lagade mat.
Mys fika innan båda barnen fick hoppa i baljan för bad.
En toppen bra dag på många sätt!

Nu blir det sängen! 
I morgon väntas ännu en dag på förskolan, ska bli spännande att se om jag får traska hem igen efter lämningen eller om jag kommer vara med hela dagen. Roligt tycker Alissia, läskigt tycker Tino som nästan aldrig har varit där på en fredag ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback