osäker och orolig...

Vilken natt!
I natt så har lilleman varit otroligt osäker, vilket ledde till att han inte alls ville sova.
1,5 h sömn blev det för oss båda.

Tino har ju tur som kan slagga till lite när han känner för det på dagarna.

Det är ju skillnad mot en annan som inte alls kan göra det.
Någon där ute som har några tips på oroliga/osäkra barn som ska sova?
Vet inte varför det har blivit såhär. Han har ju alltid lyckats somna så bra innan.
Okej, det är inte super jobbigt! Han har bara varit orolig/osäker under två nätter nu.

Men man vill ju gärna att han ska känna sig trygg redan från starten.

Idag i alla fall så blev det som jag nämnde i det tidigare inlägget stan.
Jag och Sebbe var och skrev på papperna för Tino och passade även på att ta en fika hemma hos Sandra.
Där fick vi blöjor av hennes mamma, vilket alltid uppskattas otroligt mycket.
Tack ännu en gång.
Jag, Sandra, Sebbe och Tino gick även en sväng på stan.
Fixade min lillasysters födelsedagspresent (Hon blir redan hela 20 år på Fredag...) och köpte även koksalt till lilleman.
Fick det tipset av BM på BVC eftersom att han spyr rätt mycket och det fastnar i hans lilla näsa.
Stackar, vissa stunder kan han inte riktigt andas för att det är så tjockt..

Efter stan så blev det Jysk där vi handlade en hylla till vårt vardagsrum. Äntligen är den på plats ;)

Vi passade även på att hälsa på min mamma på sitt jobb. (även mitt gamla vik. ställe) En förskola som ligger här i Skövde. Både barnen och de anställda gillade att vi äntligen kom och hälsade på.
Tyvärr hade barnen lite svårt att förstå att Tino har legat i min mage, så många frågor hade ställts till mamma när vi hade åkt hem igen.
Var mysigt att vara tillbaka på förskolan, trivdes enormt bra där.

Både med personal och barnen.

Nu under kvällen så har vi bara tagit det lugnt.
Lilleman ska strax få bada och sen ska vi fortsätta slappa framför tv.

Ha det fint där ute :)

 

 

 

Såhär ser lilleman ut när han badar!

Bild från Neo-avd, Men tycker att han är så söt på denna bild! Han ligger som en liten boll ;)

 

 

 



Låter som en tillväxtperiod som de brukar ha när de är 5-6 veckor gamla. Håller i sig c:a en vecka så det kommer att bli bättre snart. Här har du ett bra boktips. Älskar den boken och läser i den ganska ofta. Hjälper mycket. http://keeya-keeya.blogspot.com/2010/11/vaxa-och-upptacka-varlden.html



Lycka till kram

2011-01-12 // 19:42:33

Och ja han är verkligen jätte söt!

2011-01-12 // 19:43:23
» Hanna

Sådär, kolla din Mail! :)

2011-01-12 // 19:53:48
» Alex

Hej Erika va roligt att du uppskattar min blogg och grattis till din söta Tino. Våran badstol vet jag inte vart den är köpt, För Milly fick den i julklapp. Men jag vet att det finns likadana på Babyproffsen. Mvh Alex

2011-01-12 // 21:45:02
» Maria

Hej. Jätte söt bild du la upp :) Låter som ni börjar få ordning efter flytten och nedkomsten av Tino.

Kram från Maria och Anton i Tidaholm

2011-01-13 // 11:23:05

läs min blogg, så kanske du får ett tips :)

2011-01-13 // 11:28:34

läs min blogg så kanske du får ett tips :D

2011-01-13 // 11:29:21
» Hanna

Hm, nu förstår jag ingenting! :D

2011-01-13 // 14:01:02
» Sanna

Söt han är! =) Hoppas han sover bättre i natt!

2011-01-13 // 21:32:47

Så lite så! :)



Ja men speciellt när jag vet folk som lämnar bort sina barn hela tiden sen tycker att jag klagar när Lykke har varit trotsig i en vecka.. Undrar hur dom klarar av sina barn sen då..



Självklart :)

2011-01-15 // 10:34:22

Tycker inte det hjälper med en bra anledning eftersom barnen märker det så småningom :(..

2011-01-15 // 11:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback