Vilken toppen vecka!

Denna vecka har mer än mest ha gått i Alissias fotspår!
Framsteg efter framsteg!
Åh konstigt nog så glömmer man av så mycket från den spännande 1-års tiden med Tino, fast att det inte alls var så länge sedan!

Denna vecka, 4 dagar(!!) har Alissia klarat av galant på förskolan!
Måndagen var det lite gråt och skrik, men gav sig rätt snabbt.
Tisdag till torsdag va det inget!
Nu nedrans har hon kommit in i det! Underbart.
Nu får personalen till och med byta på henne utan skrik och gråt, hon till och med äter helt själv. Och idag hade till och med Alissia ätit 2 portioner!

Ja ännu ett malligt inlägg, men jösses så vi har kämpat och kämpat med Alissia sedan hon började nere på förskolan för en månad sedan.
Det har verkligen varit en pers, både för henne och garanterat för personalen. Men även för oss, för mig som lämnar och hämtar!
Nu kan jag näst in till "sväva" in på förskolan och möts av leende istället för gallskrik!

Nåja, efter förskolan idag åkte Tino med moster, lek landet stod på schemat för dem. Jag och Alissia städade lite här hemma och bråkade ännu en gång med våra fastighetsskötare. 
Som jag har nämnt innan så fick vi upp 2 fläktar, den stora gula fungerade inte ens, utan gav oss kall luft i stället!
Efter att ha ringt vår hyresvärd 2 gånger och rent ut sagt skällt, så kom en av fastighetsskötaren upp med ännu en fläkt.
Frågade vad vi skulle göra med den som inte fungerade, och den informationen hade inte ens dem fått!
Snäll som han är så sprang han direkt iväg och letade fram en annan till oss!

Så nu ett par timmar senare, närmare bestämt 9 timmar senare har vi inte alls lika kalla fötter!
Och barnen sover gott i ganska varma rum, tyvärr inte så varmt som vi hade velat men mycket bättre emot vad det har varit!

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag ska krypa ner!

Natti










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback