Tidigare i veckan

råkade jag halka in på en annan mamma som just nu bloggar om sin för tidigt födda son, pojken valde att komma i vecka 35+6!

Nåja , blev känslomässigt berörd och började tänka tillbaka till Tinos förlossning och hur hans liv startade!
Tino föddes med en bra vikt (2610) i vecka 34!
Jag plockade fram hans album och blev ännu mer berörd!
Jisses, kan man tänka sig att han redan är 3 år?
Det känns som om Tinos förlossning och tiden på neo står bara runt hörnet! 

Alla tankar och funderingar kommer i kapp en när man bläddrar i albumet, glädjen över att föda sitt första barn, ett friskt litet knyte som vi fick den stora äran att ta hand om, älska och se utvecklas!
Det är helt otroligt!
Att allt gick så bra som det gjorde är ändå pricken över det lilla i:et.
Varför vår älskade prins valde att komma tidigare vet vi fortfarande inte, ingen vet!

Men vilken tid! Såhär med facit i handen är jag ändå glad över att jag hamnade på neo med mitt första barn. Låter garanterat helt galet, men ett par timmar på bb med Alissia räckte gott och väl!
Den ömhet, omtanke, kärlek och passion för både barn och föräldrar som finns på neo är sällsynt.
Vilka änglar! 
De verkligen tog sig tid och an barnen och även oss föräldrar. Man kunde alltid komma till dem så fort det var något. De erbjöd sig att "vakta" Tino vid flera tillfällen så att jag kunde duscha, gå och äta i restaurangen eller om jag bara ville gå ut och gå. De tog även Tino några timmar på natten och sondmatade honom (han åt 1-2 timmars mellanrum) Och som alla mammor vet så är det otroligt skönt att få ha någon att bolla med under den första tiden. 

Med andra ord så kunde inte vår första tid tillsammans bli bättre! Det var ett äventyr med hela sjukhusvistelsen och Tino mådde ändå bra. Vikten krånglade en del och värmen ville inte komma upp i 37 grader, men annars var han en frisk och kry liten kille efter de första 2 veckorna.

Älskade lilla! Fortfarande ofarbart att du har varit så liten 

Korten bjuder jag på!
Lite halv taskiga då de är tagna direkt från Tinos album! <3













Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback