Redan 6 veckor..

YES! Idag (onsdag) är lilleman redan 6 veckor. Tänk så fort tiden går.

Känns som om vi lämnade sjukhuset för bara några dagar sen, fast ändå känns tiden på sjukhuset så långt bort! Tiden går verkligen fort när man tänker efter. Alla dagar bara springer iväg...



Usch! Fy och skäms på lilla mig.
Så dålig jag har varit på att skriva de senaste dagarna.
Och jag som har lovat att jag skulle bli bättre!
Fast det känns som om vissa dagar så finns det inte så mycket att skriva om.

Just därför brukar jag ha lite blogg-torka. Visst vill man alltid skriva av sig, men ibland så finns inte orken till det, eller idéer. Förlåt!

Ser även att jag har fått ännu mer besökare, vilken är otroligt roligt :)
Men nu så sitter jag här ännu en gång och denna gång med en pigg liten Tino! Och tro det eller ej, jag klagar inte! Vi brukar ha turen med oss att lilleman somnar runt 00 och sover oftast fram till 07-tiden.

Så att klaga att man någon gång ibland får sitta uppe är bara barnsligt.

Vi har ändå tur som får sova så mycket som vi gör och att vi är två!

Det underlättar otroligt mycket.


Men nu när jag ändå sitter här och är vaken så kan jag ju ändå skriva lite av vad som har hänt det senaste.

Bvc besök i måndags den 10/1. Lilleman mättes upp till 52,4 cm och har en vikt på 3440 gram! HURRA!
Tyvärr så blev väl kanske inte BM lika glad över dem resultaten. Medans vi blev otroligt glada.
Hon tyckte att Tino vägde lite för lite till sin längd. Och för att vara 6 veckor, Så låg han under deras "basmått". Medans vi är glada att han har passerat 3000 gränsen.
Kan ju helt ärligt säga att det märks att lilleman börjar gå upp i vikt. (Äntligen) så börjar han få dessa babyvalkar! Vilket är så otroligt gulligt :)

Igår Tisdagen den 11/1, så var Sebbes mamma, pappa och mormor uppe på besök.

Alltid lika trevligt när dom kommer upp från halmstad och hälsar på.

Vi alla i min lilla familj uppskattar det väldigt mycket fast tror nog ändå att sebbes mor och far tycker att det är ännu roligare att få se sitt barnbarn!

Tyvärr så blir det inte så ofta som dom kommer upp, det skiljer ju ändå några mil och alla har ju sina sysslor på veckodagarna annars. Tråkigt nog!

Fast nu när Sebbe både har fixat körkort och bil så hoppas vi nog alla på att vi ska kunna träffas oftare!


I dag så ringer klockan redan vid 6-tiden.

Ska in till stan och skriva på lite papper och sedan gå en sväng på stan.

Ska köpa lite saker till lilleman på apoteket och även ta en fika hos Sandra.

Vi tänkte även åka och kolla på en hylla som vi ska ha i vårt vardagsrum.

Känns som om det fortfarande är lite tomt mot ena väggen och en hylla till, hade verkligen inte skadat. Hehe


Nej, men om man skulle ta och krypa ner och mysa lite med Tino! Han ligger just nu brevid mig och kollar fundersamt på vad jag gör..


Ni får ha det bra och ta hand om varandra!

 

Här ligger lilleman och vinkar i en otroligt nice body som han fick av mormor och morfar <3




» Hanna

Haha, då gör man så att man är skit snäll mot mig som har tre inbjudningar och så kanske ja kan skicka en till dig. Men då mst man va mycket snäll! ;)



Jätte söt bild på Tino, btw! :)

2011-01-12 // 14:41:30

Den bilden är så fin på Tino! =)

2011-01-12 // 18:09:54

Tack Sandra :) Måste hålla med dig, gillar den bilden starkt mycket hehe

2011-01-12 // 18:55:55
» Jenny

Grymt söt son du har :) Och gillar verkligen hans namn, fint och ovanlgit :D

2011-01-12 // 22:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback