Vilken dag!

Äntligen är detta moment över!
Äntligen släpper ännu en sten från våra axlar, nu återstår bara denna nedrans väntan på både svaren från magnetröntgen och blodproven som gjordes idag!

Efter en massa lek i lekrummet på avdelningen så somnade Alissia nästan direkt när vi kom ner till röntgen, gubbarna kunde utan problem både ge henne masken med syrgas, kontrastmedel och söva henne snabbt och smidigt i min famn på bristen.
Behöver jag ens nämna att det föll några tårar när jag sedan fick lämna min stackars lilla tjej där inne alldeles själv?
Fy sjutton!
Men Vilken liten kämpe jag har! 
Hon brukar bli otroligt mammig och ledsen i nya situationer, miljöer och framför att när andra människor är i närheten. 
Men idag märkes inget av detta alls!
I stället var hon en pigg, nöjd, nyfiken och glad liten tjej. 
Den sköterska som tog hand om oss idag, var verkligen en toppen kvinna! 
Hon tog verkligen hand om Alissia och även oss som föräldrar. Gubbarna på röntgen och kvinnorna på uppvaket är änglar även dem!
Att både vårda barnet men även ta hand om uppgivna och ledsna föräldrar är tufft. 
Jag är även otroligt glad att Alissia får genomgå allt detta nu när hon är så liten så att hon inte förstår. Det känns på någotvis lite bättre med tanke på att hon inte behöver känna den skräck och rädsla som en 3-4 åring skulle göra.


Efter ett hel dag på sjukhuset så åkte vi hem till mommo och moster för att ta med en storebror hem!
Båda barnen var otroligt trötta efter en tidig morgon, all spänning, lek och bus så de somnade gott i bilen hem.
Eftermiddagen och kvällen bara försvann och äntligen kan man pusta ut!


~ En trött liten tjej på uppvaket tillsammans med pappa, där hade hon precis blivit av med alla slangar med mera. Och innan vi fick åka hem var hon tvungen att visa intresse för mat och dryck, det gick väl sådär egentligen!
Tågbanan från brio var en stor favorit! Kanske något man bör köpa till barnen? Hehe 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback