Gåstol

Och dagarna rullar fortfarande på :)

Tino bara växer och växer.
I fredags så hade jag, Tino och moster Carolin shopping-time.
Det var otroligt roligt och jag fick äntligen slösa lite pengar.
Hittade lite nya kläder till mig och passade även på att köpa en tröja till Tino.
Har kommit fram till att han inte har så mycket i stora strl.
Det gör ju dock inget nu, eftersom att vi inte är där än.
Men lika bra att köpa lite stort nu när han har så mycket smått.


På fredags kvällen så kom även Elin och Tias hit. Det blev fika, tjöt och så spelade vi Kinect. Fan så roligt!
Tino tittade på oss som om vi var helt knäppa ;)
Tino fick även smaka på lite choklad. Hmm, han reagerade riktigt bra på det och gillade det nog starkt mycket. Eller så var det bara så lite att han knappt kände smaken av det. Det såg ut som om han gillade det i alla fall.
På tal om det,
När fick era små smaka på något för första gången?
Är vi kanske lite tidigt ute?



På lördagen så kom moster Carolin och även sandra hit en sväng. Blev en promenad och lite pizza mys.
Aldrig fel :)
Jag och Sebbe har även kommit fram till de psalmer som ska spelas under Tinos dop. Jag min idiot sa att vi fick välja en var, vilket jag ångrar djupt! Självklart ska Sebbe välja den konstigaste psalmen som finns i häftet!!
Jaja, hoppas bara att han vet vad han ger sin in på, Jag kommer nämligen tvinga han till att sjunga solo om han inte väljer en ny psalm. hahaha

Idag så händer det väl inte allt för mycket. Vi ska nog bara ta det lugnt idag :) Familjemys med andra ord! Finns ju aldrig något bättre!

Ha det nice alla där ute!


Här kommer det en bild på Tinos gåstol/"vagga", som han är helt förälskad i ;)



Tyvärr blev det en liten bild :( Men lovar att det kommer komma en större en annan dag!
Och på tal om gåstol.. När sätte ni era små i en gåstol/vagga?


















Haha, just choklad fick Elwiirah direkt när vi kom hem från BB :), äta riktig mat typ gröt och lite sånt har börjat med vid 3 månaders ålder (dvs. alltså minst ett mål om dagen med riktig mat), vet att alla böcker står det 4-6 månader och BVC säger det med. Är barnet nyfiken på vanligt så anser jag som så varse god och smaka. Min BVC-sköterska såg det bara som positivt att jag lätt Elwiirah välja själv när hon skulle börja, hon var så himla nyfiken på mat och gnällde fram tills hon fick smaka, sedan blev hon tyst. Trixiebelle hon inte alls varit lika nyfiken därför heller inte börjat lika tidigt som Elwiirah, det ska kommer från barnet själv när det är redo.



Angående lära gå stol: Från barn till barn, hålla upp huvudet stadigt vilket mina båda (fullgångna) har gjort ända sen de föddes, kunna spjärna i mot till stående eller i alla fall hålla sig upprätt utan vinglar. 3-4 månader kanske aktivt i den.



Du som mamma vet bäst om ditt barn :)Kör ditt race! GOO Erika!

2011-02-23 // 14:28:41

4 månader, då ska dem veta hur man gör plus att allt är utvecklat mer :)



Jag började dagen innan Lykke blev fyra månader iallafall :)

2011-02-23 // 14:35:47
» Anna

Hihi ja visst är han :) jo det är bara bra, mycket bättre nu, så det känns skönt :) längtar så tills willie får börja med smakportionerna, mindre än två veckor nu. Hur är allt med er? :) tino växer som bara den eller? KRAM

2011-02-23 // 20:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback