2 månaders kontroll

Igår så blev det två månaders kontroll för lilleman.
En två månaders kontroll, som dock blev lite tidigare eftersom att barn läkaren har vissa tider.
Min lille prins väger i alla fall 3860 gram och är 55 cm lång!
Nu kan jag verkligen börja säga på allvar att Tino börjar bli stor.

Nu så börjar han både lägga på sig i vikt bra och längden skjuter nästan iväg.
Känns det som i alla fall ;)

Denna gången så sa dom på Bvc inget om varken vikten eller längden.

Ska man kanske ta det positivt att dom har släppt det? Tino har ju i alla fall gått upp bra i vikt.
Jag hade väl hoppats på att lilleman skulle väga något på 4000 gram, men nu är vi inte långt ifrån.
Tino har även kommit in i en tillväxt period igen. Nu är det mat var 3:e timme igen.

Det är nu man verkligen märker hur jäkla bortskämd man var innan, då man fick sova varje natt!

Man hade det ju hur underbart som helst. hehe
Lilleman vill gärna inte sova under dagarna längre, både på gott och ont.
Vissa stunder är han så trött att han inte vet vart han ska ta vägen och vissa stunder så är han uppe och leker som om sova inte existerade i hans lilla värld. hehe

Vi testade även nappflaska på lilleman igår.
Jösses så bra det gick!! Alla har alltid varnat oss för att ta till flaskan när han ammar så bra, men både jag och Sebbe ville testa. Vi ville inte heller ta till flaskan för tidigt.
Men han tog både flaskan och bröstet efter åt.
Duktiga killen med andra ord :)



Förra veckan hände det väl inte så mycket.
Malin och Sandra var på besök vilket var otroligt mysigt.


Fredagen den 21/1 bjöd på begravning för min del.
Det var begravning för en av mina grannar nere i Ryd.

Låter kanske konstigt att man går på sina grannars begravningar, men hon har varit en vän till min familj under många år.

Gerd-Marie satt barnvakt åt mig och Lillan som små och hon ställde mer än gärna upp.
Under en lång period så var hon otroligt sjukt och blev till slut dement.
Någon veckan innan lilleman valde att komma så var vi och hälsade på henne.
Hon klappade mig på magen och sa att det skulle bli en pojk.

Hon sa att hon kände det på sig.
Det var ett känsligt möte med henne och redan då visste jag att hon inte hade långt kvar.
Gerdan valde att lämna oss här på jorden natten före Tino föddes.
Gerdan gick bort natten mellan den 29-30/11 och Tino valde att komma ut natten efter.
Tino kallas därför för ett bönebarn, ett barn som bytte ut en annans människas plats.
En berömd liten kille hos alla hemma på gården.

Nu i efterhand så funderar man extremt mycket på hur hon kunde ha så rätt! Hur kunde hon veta att det var en liten pojk i min mage?! Konstigt..


Nej men usch vilken långt inlägg.

Hopaps att ni orkar läsa det!

Ha det super bra alla där ute

 

 

Mys på hög nivå <3

 

Titta så söt Lilleman är när han badar! Njuter otroligt mycket kan jag lova ;)



Sötnosen :)



tacktack :)



jo min biologiska pappa heter de, tyvärr lever han inte idag! Därför vill jag att namnet ska föras vidare :) din son? :)



jodå de är bara bra :)

kram

2011-01-26 // 19:24:36
» Maria

Bättre sent än aldrig

Det är bra med mig. Försöker smälta nya graviditeten bara haha. Anton är väldigt slemmig i halsen så han sätter i halsen hela tiden men bvc vägrar hjälpa oss så känner mig rätt hjälplös. Hur är det med dig och Tino?

Lust att träffas och ta en fika en dag kanske?

Kram

2011-01-31 // 22:18:34

Det är ju jättebra att han tar flaska. För mig var det en trygghet då jag såg hur mycket mina barn åt.

2011-02-08 // 12:13:25
» doh

...

2011-02-09 // 13:03:57

Roligt

2011-02-09 // 13:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback