Tidsfördriv :)

När fick du reda på att du var gravid? 7 maj 2010
Blev det en chock? Både ja och nej. Visst hade vi våra aningar.
Hur gammal var du? 20 år.
Hade du mycket halsbränna? Ohja, den största boven under hela graviditeten.
Spydde du mycket? Ja, fram tills vecka 14.
Var det någon maträtt som ändrades? Kebab och vitlökspulver. USCH!
Hade du sammandragningar? Från vecka 27 ungefär.

Ditt sf mått som störst? Ca 32 cm, måttet mättes ca 3 veckor innan Lilleman kom.
Hade du fått bristningar? Nej, det har jag klarat mig utan.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde starkt på att det var en tjej. Men alla andra runt omkring mig sa att det var en pojke. Men jag trodde ända in i det sista att det var en flicka.
Vad hoppades du på? Ett friskt barn!

Hade du mycket vätska i kroppen? Nej.
Hur mycket gick du upp i vikt? 24 kilo.
Hur ser du på graviditeten idag? Underbar och lätt.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut?  -
Gick du över tiden?
Nej nej.
Födde du förtidigt? Ja, Tino kom ut i v. 35 (34+2)
När började din förlossning? Beror på hur man ser det.
Hur lång tid tog det? Ojoj, från det att vattnet gick eller från det att vi kom in till förlossningsrummet? Vattnet gick i alla fall den 28/11 kl. 00.35 och vi blev inflyttade till förlossningsrummet den 30/11 kl. 23.00. var endast öppen 4cm. Hända inte alls så mycket förens runt 01-tiden, då var jag öppen 10 cm.
Hur mycket var du öppen när du kom in? Inget, droppet fick fixa den biten.
Vad tyckte du var jobbigast?
Beskedet om att få vänta, och att narkosläkaren fick springa iväg mitt i allt.
Var du rädd för något? Att Tino skulle vara sjuk när han kom.
Grät du? Javisst! 
Skrek du? Hahaha jag ljuger om jag skriver nej här. Vrålade som en tok!
Tog du något smärtstillande? Lustgas och EDA
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Oj, ingen aning. Men dom var ett par stycken och sen stod det ett ex-antal utanför för att ta emot Tino.
Hade du någon nära med dig? Tinos pappa Sebbe var självklart med <3
Hur stor var bebisen? Tino vägde 2610 och var 45 cm lång.
Vad fick den heta? Tino Mikael Felipe Åberg.
Hur ser du på förlossningen? Underbart :)
Var allting värt det?
Aboslut! Finns inga tvivel på det inte

 

 

 


Trackback