Recept...

Någon/några där ute som har bra recept på både barnmat och efterrätter??
Tino bus är drygt 8 månader :)


Ja för tusan :)

Riktig pappa älskare, nej det är faktiskt jag som har köpt de :) hihi.

Vi har det bra :) William är lite över tre månader nu :)

Hur är det med er?

Kram

2011-07-23 // 12:04:16

Perfekt efterätt skala och hacka vilka frukter som helst lägg i dem i en mixer och mixa ihop. lägg i några mariekex o mixa ihop allt. mums för ungarna...

2011-07-23 // 12:40:43

Han kan ju faktiskt äta precis likadant som ni själva äter. bara man tänker på kryddorna och salten. Min son började äta vanlig mat, alltså det jag åt när han va typ 7 månader.. Har aldrig kört special mat efter de. Och innan va de ju burkmat som gällde liksom..

2011-07-24 // 14:28:58

Tänkte precis skriva som anonym, han kan ju äta samma som er. Mosa eller mixa bara :)

Eller koka lite potatis, lite köttfärs och några grönsaker och mixa/mosa. Eller lite ris och lite fisk och lite grönsaker och mixa/mosa. Behöver inte vara så mycket svårare :)



Minna är 5½ månad och vi började med smakisar vid 4 månader och än så länge har hon bara fått hemlagad mat. Jag köpte visserligen köpegröt för några veckor sen men hon föredrar hemlagad gröt..! Men det är säkert för att hon är mer van vid den.



Nu i dagarna, för lite recepttips, tänkte jag göra 4 olika frukt/bär puréer.

Då ska jag ta 1 äpple + 4 jordgubbar och göra äppel/jordgubbspure. Och även 1äpple + drygt ½dl blåbär - äppel/blåbärspuré.

Och så 1 päron + drygt ½ dl björnbär och till sist 1 päron + drygt ½ dl hallon.



Äpplet och päronet sköljer, skalar och skär man i små bitar och kokar sen tills de är mjuka (ca 5 minuter). Sen mixar man med respektive bär. Färdigt!

2011-07-31 // 21:38:32

du bör ej ge barn under 1 år jordgubbar. visserligen finns de efterrätter på burk med jordgubbar i från 10 månader men inte innan. lätt att barn får allergiska reaktioner på jordgubbar som sen kan växa bort...

2011-08-02 // 10:25:32

Många bara kolla på bloggen under kategorien recept och mattips - tror du hittar en del ni kan njute av :)

2011-08-04 // 21:13:21

Hoppas du får en trevlig kväll :)

2011-08-11 // 18:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback