BVC

Skulle ha bloggat tidigare idag, men som ni säkert alla vet/märkt så har ju blogg.se inte fungerat riktigt som den ska.

 

Idag kom den dagen som jag har tjatat o i 2 tidigare inlägg ;) BVC med Lilleman.

Och han chockade oss både med vikt och med längd.

Visst, vi viste att han hade gått upp, kände det med andra ord.

Men kanske inte att han skulle få en så bra vikt, för att vara lille Tino Åberg. Hehe

Han fick en vikt på 4910 gram och var hela 58,5 lång. Mammas goding.

Det blev även vaccin för lilleman. Han fick även hepatit B sprutan.

Vet inte om alla bebisar får den.. Får dom, eller är det bara bebis med utländska rötter?

 

Efter BVC så blev det stan. Jag skulle besöka MVC kl 14.

Så passade på att ta en promenad i det finns vädret som det var idag. Underbart.

Nåja, Vi kom till MVC klockan 14. Och min BM fick en chock när hon såg oss i väntrummet. I hennes papper stod det att vi skulle ha tid kl. 09 på morgonen :O Oherregud! Men jag vet helt säkert att denna gången så var det inte jag som skrev fel tid :P hehe Det var även min BM också.. Jag var inte den enda som hade fått fel tid idag. Men, det var bara att klä på lilleman och ta en till promenad.

Fick en ny tid om 2 veckor, den enda tiden som fanns. Hmm, Men det passar väl bra det.

På e.m så kom Tinos kära moster på besök :)

Hon kom hit och käkade och sen drog hon. Ungjävel! Haha nej skämt o sido.

Älskade lillasyster är alltid välkommen att käka här hos oss.


Lilleman har även åkt på feber nu efter vaccinet. Han hade en temp på 38,4 förut.

Stackarn då. Han visste inte om han skulle skrika eller sova.

Helt slut var han. Men nu så har han fått en alvedon och kan sova lugnt en stund i alla fall.

Så, medans han sover så ska jag också passa på att göra det ;)

Hörs i morgon om inte annat!

 



Tror de är bebisar med utländsk härkomst som får den sprutan för inte har mina killarn fått de..bara de "vanliga" sprutorna...

2011-03-04 // 09:44:25

Jag tror att alla barn som har en förälder som kommer från ett land där smittan för hepatit är större än i Sverige. Vi fick i alla fall välja om vår son skulle få den sprutan men vi avböjde eftersom vi inte har planerat att åka hem till Sydamerika inom dom närmsta åren.

2011-03-07 // 12:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback