Hönsmamma?

Absolut, kan för första gången sedan Tino föddes kalla mig en äkta hönsmamma..
Eller räknas en gång?
Igår kväll på jobbat så ringde Sebbe till mig.
han brukar aldrig ringa när jag är iväg och jobbar, så kände på mig att det var något som hade hänt.
han lät helt förtvivlad i telefonen och berättade att gossen hade vaknat upp strax efter 19-tiden igår.
Han gallskrek och Sebbe trodde att det var en mardröm.
Men tji fick han för det.
Bara efter några sekunder så va han full med kräk!

Välkommen till vårt hem (hatade) maginfluensa!

Eftersom att gossen vaknade upp i nästan samma sekund som han kräktes så ville jag inte att han skulle sova inne i sitt rum, på andra sidan lägenheten.
Vi velade fram och tillbaka, vi var inne på att han skulle sova mellan oss
(dock försvann det alternativet rätt snabbt eftersom att gossen aldrig ligger still!)
Så runt 23-tiden igår kväll tog jag saken i egna händer och började möblera om.
Jodå, jag bar gossens spjälsäng genom lägenheten och placerade den inne i vårt sovrum.
Där stod den perfekt tyckte jag!
Så idag har det blivit en lugn hemma dag.
Har avbokat alla möten som skulle ha ägt rum i morgon och ser fram emot en mamma/son dag medans sambon är iväg i skolan.
Hoppas bara att han är piggare och gladare i morgon och att han även lyckas få i sig lite mer mat än i dag.
Som sagt, Gossen placerade vi inne i vårt rum, Eller rättare sagt in mot vår garderob.
På så sätt fick han ett eget litet kryp-in och stördes inte alls av vår tv.
Puss på dig min lilla sjukling


Stackarn :( Krya på han.. hoppas inte ni andra får det men troligen tyvärr blir det så ändå :(

Ni är väldigt söta och fina tsm!!!♥

Kram Jozzan

2012-02-27 // 23:39:48
» Mia

Tack du! Du är fin du också!! Åh, vi hade en värdelös natt en gång, vi fick också möblera om, dess värre stod sängen i vårt sovrum ett bra tag efter det, men det var bara för att Maximus drömde mardrömmar varje natt. Skönt nu när han är äldre och det går att prata om sånt och sen att han går tillbaka till sin säng när han har förstått att det bara var en dröm :) Hoppas han kryar på sig, här hemma har vi alla vart sjuka nu ett tag, men nu är vi friska igen, tror jag.. Kram

2012-02-28 // 08:17:20

fy för magsjukan alltså stakarn, se till så han få i sig BRA med vatten så han inte blir uttorkad.. och att det är smittsamt efter SISTA kräket och upp till 72 tim..

Jaa du vet säkert detta reda hihi.. men men..

Hoppas han fick en lindrig variant..

Hoppas ni kryar på er nu..

2012-02-28 // 10:29:04
» Gabbi

Supersöt blogg!

2012-02-28 // 11:26:56

Usch fy, vi har haft magsjuka en gång och då hade vi bara ett barn. Först vart han dålig, sen mannen och kort efter jag.



Ladda upp med kräm, fruksoppa, vittbröd och proviva redan nu. Har ni otur är ni näst på tur.

2012-02-28 // 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback