Bb-väskan

Kläder till mini är packat och klart.
Men vad mer behöver man ha med sig?!
Tips och råd tack!


Hade aldrig någon väska med till gossen där av är jag helt lost i detta ;)



Tack! Ja vi har haft en mysig dag.
Så mysigt! :)
Hur känns det nu när det är så nära? :) kram

2012-11-23 // 21:16:22

Ett par sköna tofflor var jag så otroligt glad att jag tog med mig, perfekt om man måste vandra runt för att få saker att hända :P

2012-11-23 // 21:36:45

Ok mina tips: dextrosol, massa godis (till bb sen), cdskivor med bra musik och der viktigaste enligt mig - en maggördel till efteråt

Kramar!!

2012-11-23 // 22:27:35
» maria

Sköna kläder, kamera, godis.....

2012-11-23 // 23:47:53

vi har två ev tre väskor den här gången ;) den stora BB väskan har jag bodies, pyjamas, strumpr, mössa, overall och snutte till bebis. 2 par ombyten till mig av tröjor, strumpor, byxor och Bhs, 5 par trosor, 1 ombyte till jesper.

I den lilla förlossningsväskan har jag tidningar, dextrosol, frukt, dricka, mobilladdare, mobil, kamera, plånbok, läppsyl och blpbärsoppa. Här är det ev 2 väskor då alla kylsaker hamnar i en kylväska ;) tar med mig lite att äta då jag sist hamnade på vänt efter förlossningen i 4 h innan vi fick komma till BB utan något att äta och jag hade haft en 3dygns förlossning och spytt konstant så var jätte hunrig! ;)

Nej är tyvärr inte helt klar med arbetet ska försöka ta ett ryck i helgen och sen ahr jag hela måndagen på mig innan det ska vara inne.. Känner mig stressad men extremt omotiverad =/

Ja eran lilla är redo i kanalen :P är ju så himla olika det där, jag blir ju lite nervös men vet ju att han kommer att fixera sig när det väl är dags ;)

JO förvärkarna kommer regelbundet men mer än så blir det ju aldrig.. Vaknar varje morgon och inser att det inte hänt något i natt heller och det känns bara som *suck* där va en dag till förbi utan bebis.. för jag är helt inriktad på att det kommer starta nattetid för mig :) Kram

2012-11-24 // 06:40:41

sv: jadå! jag mår bra! Åååh, vad kul! Hoppas att det går bra!

2012-11-24 // 10:32:25

hade du inte me dej någon bb väska när ditt första barn kom? :)
sköna kläder att ha på sig, hygien artiklar, tofflor, kamera, laddare till kamera/mobilen, tidning/bok, godis/frukt,

SV: igår blev det en lugn fredag hemma :) idag har jag städat lite nu på morgonen å nu sover barnen och sen ska vi ut på äventyr =)
Kram

2012-11-24 // 11:11:04

ps kom på att jag nog glömde skriva med i stora BB väskan har jag ju såklart hygienartiklar som schampoo, tvål, tandkräm, tandborstar osv.. Vi har ju oxå ca 45 min till sjukhuset så därav packar jag så mkt eftersom man inte snabbt kan åka hem och hämta saker om man blir kvar några dagar ;)kram

2012-11-24 // 12:25:57

Beror ju lite på vilka regler som är just hos er.. hur länge man får stanna och sånt.. men mjukt toalettpapper! och saker att äta om det är något speciellt du vill ha... ;) Sköna kläder...

2012-11-25 // 12:45:46

Hmmm.. Kläder till dig, bebisen och sambon, kamera, laddare, mobil (+laddare), förlossningspappren, tofflor, tofsar, hygienartiklar och kanske något gott :) Även några tidningar, böcker som ni kan läsa på bb.
Kram

2012-11-25 // 22:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback