Helg

Vår fredag slutade med några timmar på förlossningen.
Det är ingen bebis på gång!!!
Men eftersom att jag har och har haft en smärta i magen sedan en tid tillbaka så ville de att jag skulle komma in på kontroll. (eftersom att denna smärta även var på besök när jag väntade Tino).
Pappa Sebbe och gossen följde naturligtvis med som stöd och sällskap när jag fick genom gå undersökningarna som bestod av ctg,vul och ul!
Med andra ord så såg gossen vår bebis för första gången!
Inte förstod han så mycket och kommer garanterat inte minnas detta!
Men vilket ögonblick det blev för mig!!
Behöver jag ens erkänna att några tårar letade sig fram då jag insåg att hela vår familj, min och sebbes familj som vi har skapat var synliga?
Vilken lyckokänsla det infann sig i mitt hjärta när gossen kollade på skärmen med hans stora bruna ögon (lika stora som två basketbollar)! Och log brett, när jag förklarade att den lilla bebisen på skärmen faktiskt är vår bebis!

Läkaren kom i alla fall fram till att sammandragningar och värkar hade jag ganska kraftiga, men även att det fanns lite för lite fostervatten för mini att simma omkring i. Dock inget som de gör någon åtgärder på, då de produceras mer allt eftersom.
Läkaren ville sjukskriva mig, men jag kände att jag ville försöka ännu en gång att slutföra det jag har påbörjat, det vill säga praktiken!
Så länge inte mini far illa så vill jag minsann försöka!


Idag lördag så har vi bara tagit det lugnt! Får lyssna på läkaren lite i alla fall. Under dagen har jag och gossen hunnit med två korta promenader och lillan/moster kom även på besök. Lyxade till det med god middag och en efterrätt bestående av glass, banan,
Maränger med mera!
En toppen lördag med andra ord.
Nu ska jag strax krypa ner i sängen och vila upp mig inför en söndag som kommer bestå av tvätt, tvätt och städ!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback