En perfekt aktivitet!

Vår stora kille är näst in till lite lat, ja får man säga så, när snart en 3:åring hellre väljer att åka vagn hela tiden än att gå och springa?!
Ja, jag får det i alla fall det. För jag vet att i vårt fall så är det lite så. 
- mamma jag orkar inte gå, mamma jag vill inte gå! Mamma måste jag gå?! 
Ja så låter det alltid, och jag menar verkligen ALLTID!
Nåja, på vägen hem från förskolan har vi börjat prata om alla färgerna som man kan se på träd, buskar, staket, hus med mera. Vi har väl haft detta som en liten "rutin" från i somras, Och idag fick jag minsann Tino till att både gå och springa upp för den lite halv jobbiga sista biten på backen!
 Underbart!
Har mammas lilla lata kille nu blivit kvitt just latheten? Haha nej nej, så lätt var det minsann inte!
Tino ville stolt bara tala om vad alla färgerna heter! Två flugor i en smäll i alla fall. Och ja det blir väl 1-1 till oss båda då ;)








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback